close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מוסריות עסקית של חברות

מערכת שורשיז אב, תשעט18/08/2019

התדמית של העסק שלכם היא זו שבולטת בצורה הברורה ביותר כאשר אתם פועלים על פי ערכים מוסריים. מוסריות בעסקים היא גם דרך חיים וגם מעין פרסומות תמידית לעסק שלכם, מבלי לעשות מאמץ בכלל

תגיות:
איפה נמצא הגבול הדק בין מוסריות לבין תאוות בצע? האם זה משנה איפה אני בוחר להשקיע את החסכונות שלי? האם מקומות ההשקעה שלי יכולים לפגוע בתדמית החברה? מוסריות עסקית היא חלק בלתי נפרד מתדמית העסק, היום הכל גלוי וידוע ואין דרך פשוטה להסתיר דברים מהלקוחות שלנו, במיוחד כאשר התחרות גדולה וכל אחד רוצה להיות בטופ.

השקעה מבטיחה בכל מחיר?
אם היו נותנים לכם את האפשרות להשקיע את הכסף של הלקוחות שלכם או את ההון הפרטי של החברה שלכם במקום שאינו מוסרי? מקום המעורב בפלילים, מקום שפועל עם סחר בנשק, מקום שיכול לסכן את חייהם של אנשים
שונים וביניהם הלקוחות הפרטיים שלכם, הייתם משקיעים? ההצעות מפתות, ההשקעות יכול להניב לכם סכומי עתק אך מצד שני, השקעה לא נכונה יכולה לרסק את התדמית של החברה שלכם ולגרום לה לקרוס תוך פרק זמן קצר. כבר נוכחנו לשמוע על חברה המבטחת את חייהם של הלקוחות שלה ומצד שני משקיעה במוצרי עישון, חברה זו הפסידה אלפי לקוחות לאחר פרסום הדברים. לכן, אל תתנו להשקעות גדולות לבלבל אתכם, תחשבו באופן שונה, תסתכלו קדימה ותראו את כל היתרונות ואת כל החסרונות בהשקעה. כמובן, אל תפעלו בניגוד לאמונה שלכם, אם אתם סולדים מעישון, אל תשקיעו במקום שמעודד את זה.

מהי מוסריות עסקית?
מוסריות עסקית היא דבר שמאוד משתנה מאדם לאדם, המוסריות של אדם צמחוני היא שונה ממוסריות של אדם שאינו צמחוני. מוסר בעסקים זה לדעת להשקיע את הכסף שלכם במקום שגם יכול לתרום לכם מבחינה כלכלית וגם באותו מקום לתרום למדינה לדוגמא. השקעה מוסרית יכולה להתבטא במקום אשר תומך בסביבה ירוקה, או בבתי חולים שונים.
את ההשקעות יש להשאיר כמובן למנהלי השקעות ולא לפעול לפי השיקול האישי שלנו רק. כאמור, מדובר בסכומים שיכולים להיות מאוד משמעותיים ויש לתת לאילו שלמדו את כל מה שנדרש לפי שמבצעים השקעה. אך לא לשכוח את הערכים של החברה ובמה היא דוגלת.

במה תורמת מוסריות עסקית?
התדמית של העסק שלכם היא זו שבולטת בצורה הברורה ביותר כאשר אתם פועלים על פי ערכים מוסריים. מוסריות בעסקים היא גם דרך חיים וגם מעין פרסומות תמידית לעסק שלכם, מבלי לעשות מאמץ בכלל. סביר להניח שכל פעולה שתעשו תגרום לכם או לאבד לקוחות או להשיג לקוחות או שתי האפשרויות יחד. אם לדוגמא בחרתם שהחברה שלכם תפעל גם בשטחים, סביר להניח שתאבדו לקוחות שהם מהשמאל, ומצד שני תרוויחו קהל של לקוחות מהימין. תמיד תנסו להיות באמצע, לדעת לעשות את ההשקעה הנכונה בה אתם מאמינים ובה רוב הלקוחות שלכם מאמינים, ככה משמרים לקוחות ומניבים את תשואת העסק שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה